čtvrtek 19. dubna 2018

Korálkování

První jahůdky



Vždycky jsem si říkala, jak spojit moje dva největší koníčky, lolitu a navlékání korálků. Ráda vytvářím jemné krajkové náhrdelníky šité z malých perliček, korálků v barvách kovů a krásně broušených korálků namísto drahokamů. Ale takovéhle náhrdelníky se moc neunosí. Hodí se k hime lolitě a pěkně vypadají i na gothic lolitě. Mne ale nejvíce zajímá výroba doplňků ke classic a sweet lolitě. Poslední týdny jsem věnovala plánování a tvoření.

První počin je příprava na doplněk k jahodovému printu. Ještě přesně nevím, jaký druh doplňku z toho nakonec vznikne. Našla jsem několik návodů na jahodu šitou z korálků. Základ byl přiblžně stejný, tak jsem se pustila do pokusů. Zjistila jsem, že hlavní je vybrat správnou velikost korálků a dobře rozmístit barvy. V mojí korálkové krabici, stejně jako ve skříni, se téměř nevyskytuje červená barva, tak to byl trochu boj. Nakonec se mi podařilo vybrat dost červených korálků na několik pokusných jahod. Průběžně jsem ty neuspokojivé zase rozebírala zpět na materiál. “ㅅ”

 Jahůdkové pokusy první a poslední.

S poslední jahodou jsem již spokojená. Dostane zlaté očko a budu přemýšlet, co s ní podniknout dál.

Ketlování


Technika ketlování je něco co se už dlouho odhodlávám zkusit. V hlavě nosím spoustu nápadů na sweet doplňky. Ve svojí korálkové krabici mám plno materiálu. To je také jeden z důvodů, co mě dlouho držel stranou. Pořád jsem si rozmlouvala, že si přeci nebudu kupovat další materiál na hraní s korálky, kleštičky na ketlování a spoustu dalších komponentů, když už se mi toho doma válí celá krabice. Ale nedalo mi to, přítel mě v tom podpořil a tak jsem se nakonec rozhodla, že to zkusím. Vždyť i moje tři nejoblíbenější lolita náhrdelníky jsou dělané touto technikou. 
Před několika dny jsem něco málo nakoupila přes internet zde a také jsem zaběhla do místního korálkového obchodu a koupila úplný základ. Ochotná paní prodavačka mi i ukázala jak na to. Šup, šup a je tu očko. Takhle snadno... >-<

Broušené skleněné kapky na náušnice
Keramické korálky Maneki Neko

Po příchodu domů jsem si ve volné chvíli připravila vše na stůl a plná entusiasmu se těšila, jak si vyrobím krásné náušnice z broušených korálků. Podobné našívá AP na konce stuh svých šatů. ㅇㅅㅇ
Nebudu vás napínat, byla to hrůza.  ̄□ ̄ Několik prvních drátků jsem zkroutila úplně špatně. Pak jsem se postupně začala chytat. Došlo mi, že to bude chtít trochu cviku, než se pustím do těch překrásných skleněných kapiček.

Cvičení oček na jednoduchém náhrdelníku


Po chvíli snažení se očka pomalu začínají srovnávat a mít stejnou velikost. Ale ještě budu nějaký čas cviči. Zkusila jsem si na závěr udělat jedny kočičkové náušnice. Hádám, že to bude pár pokusů trvat, než se mi povede ohnout očko správně a pevně hned na první pokus a zbytečně "neožužlat" kleštičkami drátek.
Ketlování je velice zábavné, už se těším, až budu mít zase chvilku a něco si vyrobím. ^.^


Žádné komentáře:

Okomentovat