úterý 6. února 2018

Vánoční srazy 2017

Vánoční lolita sraz je jednou z nejdůležitějších událostí v roce. Tedy, pokud nosíte lolitu. Dříve, jsem se srazu účastnila pravidelně. Je to příležitost, kdy se sejde nejvíce lidí z celé komunity. Můžete potkat přátele, které jste neviděli půl roku i déle. Nikdo si tuhle akci nechce nechat ujít.
Naposledy jsem byla na Vánočním srazu v roce 2013, který se konal v kavárně Knoflík. Tenkrát to bylo jednoduché. Vánoční sraz byl jeden. Takže nebylo co řešit.
Rozhodla jsem se k této tradici vrátit. A ejhle. Najednou jsou tu tři, menší Vánoční srazy. Asi to tak bylo i v uplynulých dvou letech, kdy jsem na srazy nejezdila. Člověk se musí rozhodnout, na který sraz pojede. Sledujete tu událost na facebooku a koukáte, kolik přátel si vybralo který sraz. Chcete je potkat samozřejmě všechny. Ale čas i finance jsou v tomto neúprosné. A tak jsem se rozhodla, že pojedu na jeden. Na sraz kam jede moje sestra v lolitě Míša. Z důvodu nejvíce přátel a známých, byl zvolen sraz v Brně. Společné cestování a plánování je mnohem větší zábava.
Hned jsem začala vymýšlet, co si vzít na sebe. Na Vánočním srazu se chtějí všichni předvést. Je to přehlídka brandu. Outfit jsem měla vymyšlený téměř okamžitě. Konečně příležitost vytáhnout můj poslední úlovek, šaty Princess Wardrobe od Mety.
A pak se to stalo, přišel ten rozhodující moment. Ozvala se mi dlouholetá kamarádka, kterou jsem neviděla roky. A to nepřeháním. Napsala, že bude přítomna na srazu v Praze. Obratem mi nabídla přespání a doprovod. Tomu se nedalo odolat. Vídáme se málo, ale pokaždé si společně strávený čas užijeme a popovídáme si, jako bychom se viděly včera. Potvrdila jsem svoji účast a začala plánovat outfit.

U obou srazů byly problémy s místem konání. Jako by to bylo zakleté. Nepotvrzené rezervace, špatná domluva s majiteli nebo změny místa na poslední chvíli. Organizátorky to naštěstí skvěle zvládly.



Pražský vánoční lolita sraz


Co si vzít na sebe? Otázka, kterou řešíte před každým srazem. Měla jsem několik nápadů. Také se ke mě dostaly informace, že pražský sraz je více laděný do steempunku, a že tam nebude až tolik značkových šatů. Další informace pak hovořily o účasti malých dětí na akci. Děti mám moc ráda.  Člověk to ale zase bere v potaz a nevezme si svoje nejdražší šaty, když může skončit s obtisknutou ručičkou od čokolády přes nápis Innocent World. K některým potiskům by se to ale určitě hodilo. :)
Vzpomněla jsem si, že mám stejné šaty jako Pierette. Pierette je jedním z mých lolita vzorů v Čechách. Napsala jsem jí tedy, že bychom mohly udělat twinning. K mé radosti odpověděla a hned jsme se na tom i domluvily. Je to můj úplně první twinning. Měla jsem obrovskou radost, že to vyšlo.



Outfit: šaty H&M
halenka: Innocent World
boty: An*tai*na
brož v pase: Porcellain Doll
věneček: vlastní výroba
vše ostatní offbrand

K samotnému srazu. Na místo jsem dorazila později a nestihla tak společnou fotku. Ale ty skvělé chvíle strávené s kamarádkami u vína za to stály. Podruhé bych to udělala naprosto stejně. :)


Po příchodu na místo jsme dostaly malé dárečky, jmenovky a nějaké materiály do soutěží. Zábava byla v plném proudu, tak jsme se šly zapojit. Prostory byly trochu stísněné. Kavárna měla podlouhlý úzký tvar, tak se občas někde udělala tlačenice. Několik židlí bylo obsazeno kabáty, batohy a jiným cestovním vybavením návštěvníků, tak že člověk tak nějak obcházel kolem. To je také jediná věc, která mě trochu mrzela.
V průběhu celého srazu se konaly různé soutěže, kterých jsem se ale neúčastnila. Jednak mi utekl začátek, a také jsem svůj čas chtěla maximálně věnovat svým přátelům. Atmosféra na srazu byla velice příjemná. Součástí bylo také malé občerstvení. Na místě se daly zakoupit výborné dortíky, a kousek od místa prodávali skvělý kebab.
Sraz jsem si maximálně užila. Pražský sraz, pro mně osobně, byl hodně o přátelích. Organizátorky byly celu dobu akční, běhaly kvůli soutěžím, řešily vánoční vílu. Poradily si i s nečekanou komplikací a našly náhradní místo konání. Myslím, že to skvěle zvládly.



Brněnský vánoční sraz


Na Brněnský sraz jsme se chystaly společně s kamarádkou Míšou. Co si vezmeme na sebe bylo jasné. Ráno jsme vyrážely autobusem. Po příjezdu do Brna jsme měly naplánované ještě nějaké nákupní zastávky. Chtěly jsme se podívat na vánoční trhy, do Stoklasy a také do velkého papírnictví po cestě.
V obchůdku s dárky pod papírnictvím jsem neodolala, a koupila si dvě vánoční ozdoby. Mám slabost pro foukané skleněné ozdoby. Jedna mi připomínala šaty Milky Cross od AP a druhá Selina JSK od AP, kdyby se dělaly v hnědé barvě.

Malá vtipná vsuvka: "A jak je to v Brně tedy s tím topením a věšákama?" :)
Nutno říct, že co se týká humoru, občas potřebuji, aby dotyčný držel kartičku s nápisem sarkasmus, abych ho pochopila. V diskuzi ke srazu proběhlo pár informací. Někdo se ptal na možnost uložení zavazadel nebo kabátů. Diskutovalo se, jestli nechat zavazadla v úložně na vlakovém nádraží a podobně. 
V diskuzi proběhla znepokojivá informace. V bistru, kde se sraz bude konat, asi nebude topení a věšáky na kabáty. Ale když se v prosinci nebude topit, stejně si chcete nechat kabát na sobě. V Brně je to prý normální. Kroutila jsem hlavou, že to asi nemůže být pravda. Přítel si ještě před odjezdem přisadil... "Tak Brno, možný je všechno..."
Červíček nejistoty hlodal až do příchodu na místo srazu. Během pár vteřin se veškeré obavy rozplynuly. Krásně vybavené a stylové zařízené bistro, bylo vyhřáté na příjemnou teplotu a byly tam i ty věšáky. ^o^


Outfit: šaty Princess Wardrobe  Metamorphose
halenka: Innocent World
límeček: H&M
doplňky: půjčené od Míši
ostatní: offbrand

Po příchodu na sraz jsme si daly oběd. Na výběr byly i vegetariánské pokrmy a jídla bez lepku. Všichni účastníci také dostaly poukazy na malé občerstvení. Zeleninovou polévku a quiche. Všechno jídlo bylo skutečně výborné.
Protože jsme s kamarádkou dojely docela brzy, zapojila jsem se do zdobení stromečku. Je to moje oblíbená aktivita. Brzy na místo dorazili i přátelé, které jsem poznala na srazech v tom roce. Tedy v roce 2017. Těšila jsem se, že je zase uvidím. 
Postupně se místnost začala plnit a  my zabírali více a více místa v bistru. Atmosféra byla úžasná. Prostory krásné. Několik přísedících hostů se nás ptalo na naši módu. Venku v parku, kousek od bistra, jsme pak udělali společnou fotku. Naše milé fotografky Reina a Yuki vyfotily i skupinky a jednotlivé fotky outfitů. Fotky se povedly a všem to moc slušelo.

S kamarádkami Míšou a Amy.


Na srazu byl také lolita kvíz, tombola a vánoční víla. Organizátorky nás pobavily a přečetly některé vtipné odpovědi z kvízu. Celý sraz jsem se úžasně bavila. Byla tam spousta milých lidí a přehlídka krásných brandových šatů.
Čas v takové dobré společnosti utekl opravdu rychle a my se musely vydat na dlouhou cestu domů. Díky kamarádovi, který si udělal velkou zajížďku, jsme na sraze mohly zůstat mnohem déle, než kdybychom jely vlakem nebo autobusem.

I když byl každý z vánočních srazů úplně jiný, oba byly úžasné. Jsem moc ráda, že jsem jela nakonec na dva srazy. Děkuji všem organizátorkám za jejich práci. ^.^



2 komentáře:

  1. Moc pekne reporty ze srazu :) Vyraz 'sestra v lolite' me nadchnul, dekuji, moje sestro v krajkach ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :3 Těším se na tvůj report. Vždycky mě baví číst, jak si stejný sraz každý užívá po svém. :)

      Vymazat